De naam Trion Opleidingsschool weerspiegelt de belangrijke driehoek die je binnen het opleiden in de school steeds terugvindt.
Het draait in het onderwijs altijd om de leraar, de leerling en de leerstof.
Daarnaast gebeurt het opleiden in de school in een samenspel tussen de lerarenopleiding, de student en de werkplek op de school.
Binnen onze opleidingsdidactiek gaat het ten slotte om het verbinden van praktijkervaring, theoretische kennis en zelfkennis.
De Trion opleidingsscholen delen een gezamenlijke visie op samen opleiden, de begeleiding van startende leraren en professionalisering. Trion sluit hierbij o.a. expliciet aan bij het beroepsbeeld voor de startbekwame leraar van Fontys (Fontys, 2020) , de startbekwame onderzoekende leraar van ESoE (Visie ESoE) en het landelijke beroepsbeeld van de leraar.
De regie voor de doorvertaling van de visie ligt bij de scholen.
Ruimte voor leren
Trion biedt iedere student die zich vanuit het partnerschap meldt, een kwalitatief hoogwaardige leerwerkplek in een unieke regio.
Maatwerk creëren
Trion biedt maatwerk op alle niveaus.
Rijke leeromgeving realiseren
Trion staat voor transparantie en wil een authentieke, open en rijke leercultuur bieden aan alle betrokkenen (leerling, student, collega, partner) in elke opleidingsschool en dat betekent voor Trion investeren in een dynamische leercultuur, waarin een onderzoekende houding de basis is.
Innovatief en wendbaar zijn
Trion wil wendbaar en innovatief zijn.
Wederzijds leren: leren en werken verbinden
Trion wil partner zijn op het niveau van opleiden, inductie en professionaliseren.
Wereldburgerschap, internationalisering en technologie: excelleren en etaleren
Trion wil haar excellente expertise op het gebied van wereldburgerschap, internationalisering en technologie etaleren.